Consument zit niet te wachten op nieuwe snufjes

Ook de reclameraadspelletjes op IP en de sms-acties op commerciële zenders vinden consumenten eigenlijk erg oninteressant. Slechts 16% van de ondervraagden zegt dit jaar te willen overstappen op digitale televisie. En tv-kijken op de mobiele telefoon trekt nog minder mensen: slechts 3% is van plan een umts-toestel aan te schaffen en voor 1% is tv-kijken op de mobiel een zeer interessante ontwikkeling. De opmars van internet zet zich ook dit jaar door. Bijna eenderde wil in 2006 meer producten via internet kopen en een kwart is van plan om via internet naar de radio te luisteren. Meer dan 35 procent verwacht meer muziek te downloaden dan nog cd’s te kopen.


MRP's mening:
Wederom een bewijs dat de industrie harder wil dan de gebruiker. Wishfull thinking is een sterk punt van met name de electronica-industrie. Waarom focussen we niet op die zaken waar wel behoefte aan is? Maar heb je nog geen echte webshop? Dan zou ik nu maar heel snel opschakelen. De angst van kopen en betalen via het internet wordt steeds kleiner en de onderkenning van het gemak van e-commerce alleen maar groter! Internet-marketing en met name het beinvloeden van zoekmachines worden hele belangrijke marketing-instrumenten voor 2006!