Narrow Casting via de autoradio!
Zeg u daar! U bent toch tussen de 20 en 35? Smart Sign Media en Simon Brand Ventures gaan samenwerken om zo’n driehonderd supermarkten in de VS op een digital signage-netwerk aan te sluiten. Het is de bedoeling dat de commercials via het netwerk voorbijgangers gaan aanspreken. Wat?! Ja, inderdaad.
De technologie signaleert FM-frequenties van passerende auto’s en zendt vervolgens reclameboodschappen uit die specifiek op die ene consument zijn gericht. Luistert u naar radio 4? Dan helaas geen kettingzaag-commercial. Maar wel dat spotje van die zes flesjes Haut Medoc, hier te koop bij de slijter op de hoek!
MRP's mening:
Voor Marketing is Amerika toch een heerlijk land. In principe mag alles. Je mag publiekelijk je concurrent afkraken tot op het bot, klantenbewegingen in de winkel zonder enige probleem opnemen op video en een Wet op de Privacy? Wat is dat? Amerika draait om consumeren! Deze techniek van Narrow Casting is een goed voorbeeld van Proximity Marketing (directe communicatie met een klant op die plek waar hij zich op dat moment begeeft). Uiterst effectief en interessant, maar in Nederland nog steeds een taboe.